Een greep uit onze klanten

Laat u inspireren

Boosting Businesses

Wij zijn erg trots op de waarde van onze oplossingen die wij dagelijks toevoegen voor onze klanten. Geïnteresseerd? Lees dan snel één van onze klantcases. Laat u inspireren en neem voor meer informatie gerust contact met ons op.

Efficiency, tijdwinst & foutenreductie in het registratieproces

Webasto is een van de 100 grootste leveranciers aan de auto-industrie wereldwijd en ontwikkelen en produceren dak- en cabriosystemen, verwarmings- en koelsystemen en oplaadoplossingen en accusystemen voor elektrische voertuigen.

De Webasto Service App is ontwikkeld om Webasto partners te ondersteunen bij het snel en eenvoudig registreren van producten. Daarnaast biedt het een eenvoudige manier om toegang te krijgen tot de benodigde installatie documentatie, handleidingen en video’s. Voor installatie van het Webasto product scant de installateur eenvoudig de QR of barcode op de verpakking en ziet direct welk product het betreft en welke zaken belangrijk zijn bij de installatie.

Voor de efficiency, tijdwinst en foutenreductie in het registratieproces helpt de app, na de productinstallatie, om handmatige registratie acties van de installateur richting producent Webasto tot een minimum te beperken. Gebruikers van de app kunnen foto’s en andere belangrijke opmerkingen toevoegen en vervolgens wordt automatisch een PDF gecreëerd met de complete productregistratie. Deze kan vervolgens worden verzonden naar de eindklant en/of Webasto partner.

Voor de Webasto laadoplossingen is het mogelijk om via de app de omgeving via de camera van de smartphone te filmen en het product (de laadpaal in dit geval) in je eigen omgeving te zien en ervaren (Augmented Reality). Hierdoor is het mogelijk dat de Webasto partner voor de plaatsing de eindklant nog beter kan ondersteunen en informeren. Met de geïntegreerde Machine Learning technologie is de app voorzien van een functie die de installateur “real-life” ondersteunt om te controleren of het product (de laadpaal) goed is aangesloten. Indien ondersteuning gewenst is kan de installateur via de slimme chatfunctie in de app antwoorden krijgen op vragen rondom de installatie.

“Primoteq verhoogt cashflow & bespaart op mensen en middelen”

Primoteq is een toonaangevend servicebedrijf voor productiemiddelen in de (maak)industrie, gespecialiseerd in Metaalbewerkingstechniek, Hijs- en Heftechniek en Lasersnijtechniek. Primoteq heeft ongeveer 120 medewerkers in de buitendienst (monteurs en engineering) die werken in Nederland, Duitsland en België.

Voordat Primoteq met de Smart app aan de slag ging ontvingen de buitendienstmedewerkers hun orders via de telefoon, per mail of per SMS. Er was voor de monteurs veel papierwerk met het invullen van de uren op de order, de uren per week en de orderinformatie. De binnendienst zette deze informatie in ERP LN, wat veel tijd koste en waarbij de kans op fouten groot was. De factuur kon pas na weken verstuurd worden en als er fouten in zaten liet de betaling langer op zich wachten.

Met de komst van de Smart app verwerken de monteurs alle informatie op de tablet, is er geen overtypewerk, worden facturen sneller gestuurd en het management heeft veel meer overzicht en inzicht (wat is er gedaan en hoeveel uren zijn besteed). Tijdig bijsturen is daarmee eenvoudiger. Geen orderformulieren, weekstaten, bestelformulieren en declaratie formulieren meer. Monteurs werken nu met een tablet, waarop ze de orders kunnen zien en de voortgang/materiaal op de orders kunnen registreren. Monteurs kunnen hun directe en indirecte uren inzien en opvoeren. Alles wordt direct verwerkt in ERP LN

De volgende stap is het uitrollen van de keuringsmodule bij Primoteq binnen de Smart app. Alle verschillende clusters en objecten kunnen geïnspecteerd en gekeurd worden en de opdrachtgever heeft daarmee veel sneller dan voorheen inzicht in de gekeurde objecten en certificaten.